زندگی

شخصی و اجتماعی وتحولات فکر

زندگی

شخصی و اجتماعی وتحولات فکر

فریاد خاموش

آدم ها خشکند....

حقایق تلخند....

رویاها شوکران!

جوی های روان تنگند

و درختان قطور ضعیف!

خورشید گرم است و سوزان....

ماه بی خیال و فروزان!

می دانم،من می دانم.

تو هم می دانی....

همه می دانند....

روزگار عجیبی است.                       http://hoveyat.blogsky.com

 

              

 نمیدانم چه بگویم به مسائل سیاسی کار ندارم ولی وقتی تیتر ها http://www.autnews.com

میخونم همش به این فکر میکنم که کدام وجدانی میپذیرد که جوانی که بر اساس استعداد خود به دانشگاههای سراسری با هزار سختی راه یابد بعد صحبتی نا خوشایند از باب بعضی ها که ذائقه جوانی است بزند و از ادامه تحصیل باز بماند آن هم در مملکتی که مدرک همه زنگی و هویت اجتماعی یک فرد است

 

تیترها:

اخراج دانشجوی فعال سیاسی و عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

علیرغم ادعای وزیر علوم مبنی بر ثبت نام دانشجویان ستاره دار، آنها هنوز ثبت نام نشده اند

و...    

 

سفر خاتمی

مبنای سفر جناب آقای خاتمی به آمریکا دعوت سازمان ملل برای شرکت در اجلاس چهارم گروه عالیرتبه ائتلاف تمدن‌ها بود. نظر به اینکه دعوت‌های متعددی از سوی مجامع اسلامی (اعم از شیعه و سنی) و شورای ادیان ابراهیمی و کلیساها و نیز مراکز علمی و تحقیقاتی نظیر دانشگاه‌های جورج تاون، ویرجنیا و‌هاروارد از ایشان به عمل آمده بود چنین اندیشیده شد که به جای دو سفر مجزا یک سفر طراحی گردد و تا حد مقدور به برخی دعوت‌ها پاسخ داده شود. در این میان ایشان به دلیل کمی فرصت صرفاً به تعدادی از ایالت‌های شرقی و نیز شیکاگو سفر کردند و از اینکه نتوانستند از ایالت‌های غربی نظیر کالیفرنیا بازدید کنند و با ایرانیان مقیم آن خطه هم دیدار کنند بسیار متأسف بودند.

ورود ایشان به نیویورک با ضرب الاجل شورای امنیت سازمان ملل در خصوص پرونده هسته‌ای و تهدید‌های مکرر برای تحریم و فشار علیه ایران همزمان بود، به علاوه با تبلیغات سنگین صهیونیست‌ها علیه ایران وحزب اله پس از جنگ لبنان همراه گشت، از همه بالاتر پایان این سفر مصادف بود با روز یازدهم سپتامبر که به طور کلی جامعه آمریکا را در قبال تروریسم و خشونت و خاور میانه به شدت برافروخته بود. تعدادی چنین مصلحت می دیدند که سفر سیّد محمّد خاتمی به آمریکا در قلب این مثلث بحران به مصلحت شخصی ایشان نیست ولی ایشان اصرار داشتند که شتاب درشتناک خشونت و تشنج را مهار کردن ضرورت مسلم امروز مردم ایران و نیاز اساسی مسلمانان و خواست قلبی صلح جویان جهان است.

هنر و رسالت ما شعله ورتر کردن آتش دشمنی و خشونت نیست بلکه دور کردن شعله‌ها و نزدیک کردن قلبها و تصحیح برداشت‌ها و ایجاد تفاهم بین فرهنگ و ملت‌هاست.

در خاتمه به تدریج که سخنان جناب آقای خاتمی در مطبوعات و رادیو و تلویزیون‌ها منعکس می شد فعالیت سیاسی و تبلیغاتی مخالفان ایران سنگین تر می شد به نحوی که سخنرانی در دانشگاه‌هاروارد که مصادف با روز 11 سپتامبر و در پایان سفر ایشان بود با مخالفت سازمان داده شده‌ای روبرو گردید و تعدادی خواستار لغو این جلسه شدند.
دانشگاه‌هاروارد در شرایط سختی قرار گرفت که نه می توانست سخنرانی را لغو کند و نه می دانست که این سخنرانی چه عواقبی به همراه دارد، نهایتاً یکی از اساتید برجسته حقوق دانشگاه‌هاروارد در مقاله‌ای از برگزارکنندگان این جلسه انتقاد کرد ولی لغو جلسه را نا مناسب دانست و در عوض از دانشجویان خواست که با طرح پرسشهای حاد و بی پرده خاتمی را تحت شدیدترین حملات قرار دهند.

از سوی دیگر استقبال ار سخنرانی خاتمی در‌هاروارد بی سابقه بود به نحوی که‌هاروارد از طریق ثبت نام از داوطلبان و قرعه کشی بین آنها سالن 800 نفری دانشگاه را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.
سخنرانی خاتمی 30 دقیقه بود و پرسش و پاسخ سه برابر آن. همچنان که پیش بینی می شد پرسش‌های تند آنها با پاسخ‌های مستدل و شیوای آقای خاتمی مواجه شد.بتدریج جو سالن عوض شد و پاسخ‌ها با کف زدن‌های متعدد شرکت کنندگان همراه شد. به نوشته یکی از مخالفان این جلسه، خاتمی در معتبر ترین مرکز علمی آمریکا، از حزب اله دفاع کرد، از سیاستهای آمریکا انتقاد کرد و از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی سخن گفت و آمریکا را به گفت و گو و مفاهمه فرا خواند در حالی که حضار برای او کف می زدند. 

متن اصلی مطلب http://www.baztab.com/news/48530.php

با اینکه بازتاب دیگه اون قدرت خبری سابق رو ندار! از اونجا برداشتم